Castras Webb och Sociala Medier nominerade till två prestigefyllda priser
Nu står det klart att Castra nominerats till både Årets Bästa Karriärsida och Sociala Medier. Sedan 2011 presenterar Karriärföretagen varje år Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Arbetsgivare och nyckelpersoner som utmärkt sig särskilt bland årets Karriärföretag nomineras till olika priskategorier. Vinnarna i respektive kategori kommer att presenteras under Stora Karriärdagen på Berns Salonger den 4 oktober.
Årets Karriärsida
Så här lyder motiveringen för Årets Karriärsida: Castra har nyligen utfört en rebranding av sitt varumärke som är stilren, lekfull och tilltalande. Deras hemsida bjuder in besökarna med spännande storytelling där medarbetarna är i konstant fokus. Det är enkelt att läsa sig på om Castra som arbetsgivare och det är tydligt att de lägger stor fokus på sitt employer brand. Här hittar man alla de svar man söker och det råder ingen tvivel om att det är ett gäng experter bakom Castras karriärsida.
Bästa Sociala Medier
Så här lyder motiveringen för Bästa Sociala Medier: Castra har en stilren och tilltalande storytelling som bjuder in besökarna. Med medarbetarna i fokus stärker Castra sitt employer brand. Det är enkelt att läsa sig på om Castra som arbetsgivare och det är tydligt att de lägger stor fokus på sina sociala medier. Deras marknadsavdelning består av ett gäng eminenta medarbetare som ständigt stävar efter högsta möjliga resultat, och de gör det med bravur.
– Det känns fantastiskt roligt att bli nominerade till både Årets Karriärsida och bästa sociala medier! Det är ett resultat av vårt stora rebranding arbete som lanserades i början av året där vi ville visa Castras djärva och lekfulla sida med stort fokus på vårt employer brand. Vi utmanar de traditionella konsultbolagen med vår affärsmodell som erbjuder våra medarbetare frihet att bland annat få bestämma sin egna lön, sin semester, sin pension och där alla får samma möjlighet till medbestämmande i bolaget. Vårt nya varumärke andas våra kärnvärden och det är fantastiskt roligt att vi har lyckats nå ut med det genom vår nya hemsida. Vi har ett stort fokus på vårt employer brand och vårt viktigaste kärnvärdeord ”Frihet” i vår marknadsföring. Dessa nomineringar är ett bevis på att vårt budskap verkligen har nått fram i true Castra-anda, säger Julia Lazar, Marknadschef på Castra.
Julia Lazar, Marknadschef på Castra
Vill du veta mer om oss? Läs mer här