Castra_Vepa_Mockup

Nördiga rubriker ska locka IT-konsulter i ny rekryteringskampanj

En rekryteringskampanj som mindre än en promille av befolkningen kan läsa? Med budskap på de fiktiva språken sindarin, klingonska och galaktisk standard hoppas Castra locka till sig Sveriges bästa IT-konsulter.

Castra_Starwars_Mockup

Castra är ett av Sveriges snabbast växande IT-konsultbolag. De senaste fem åren har företaget gått från ett hundratal till över 350 medarbetare spridda över hela landet. Och tillväxten ser ut att fortsätta. Något som skapar angenäma problem med att rekrytera nya konsulter i samma takt som uppdragen strömmar in. Därför går Castra nu ut med en rikstäckande, något annorlunda rekryteringskampanj.

– Vi försöker vara Sveriges bästa arbetsplats för konsulter. Den ambitionen måste gå igen i allt vi gör, inte minst i vår kommunikation. Vi vill helt enkelt prata med konsulterna på ett sätt som får dem att känna att Castra är arbetsplatsen för dem, säger Julia Lazar, marknadschef på Castra.

Castra_Klingon_Mockup

Kampanjen bygger på ett antal rubriker skrivna på de konstruerade språken klingonska (Star Trek), sindarin (Sagan om ringen) och galaktisk standard (Star Wars). Budskapen har tagits fram tillsammans med några av världens främsta experter inom respektive språk och innehåller allt från rebelliska stridsrop till förolämpningar och existentiella frågeställningar. Exakt vad det står väljer dock Julia Lazar att hålla för sig själv.

– Att röja budskapen skulle lite förstöra det roliga. Vi vet att de bästa IT-konsulterna är de som nördar ner sig ordentligt och inte backar för en utmaning, oavsett om det handlar om en arbetsuppgift eller att lära sig ett språk som ingen pratar. Om du känner igen dig i det så kommer du passa in perfekt här på Castra. Lyckas du dessutom knäcka rubrikerna finns alla möjligheter att bli en riktig stjärna, avslutar Julia Lazar.

Castra_Alviska_Mockup

Kampanjen kommer att synas på reklamtavlor i de största städerna och som tidningsannonser.

– Qapla’! qol’om QImraj HInob, tillägger Björn Eklind, art director på reklambyrån We Are More, som ligger bakom kampanjen.

Vill du veta mer? Läs mer här

Cookie Policy
Castra

En cookie är en textfil med information som lagras på din dator eller den enhet du använder för att besöka en webbsida. Cookiefilen innehåller vanligtvis namnet på den webbplats som den kommer ifrån och livslängden (d.v.s. hur länge den kommer att lagras på din enhet) samt ett värde som vanligtvis är ett slumpmässigt genererat unikt nummer.

Cookies används för att effektivisera funktionaliteten som är kopplad till en webbsida men även för att samla in information till ägaren av webbplatsen. Cookies möjliggör bättre kundanpassningar på webbplatsen då det går att hålla isär användare från varandra och därmed skapa en mer skräddarsydd upplevelse av webbplatsen. Cookiefilen är inte skadlig, kan inte innehålla virus eller programkod och går inte att koppla till en enskild person eller IP-nummer.

Läs hela vår cookiepolicy här

Nödvändiga Cookies

Nödvändiga cookies behövs för att vi ska kunna visa webbplatsen och för att du ska kunna logga in. Dessa cookies kan inte stängas av. De ställs in utifrån det du gör på webbplatsen och används för att komma ihåg dina inställningar så att du ska kunna logga in och dina val gällande cookies. De är aktiva under en session och tas bort samtidigt som du stänger ner webbläsaren.

Om du avaktiverar nödvändiga cookies innebär det att du t.ex. måste göra val för cookies varje gång du besöker vår webbplats.

Tredjepartscookies

Tredjepartscookies är cookies som tillhör andra domäner än de som visas i adressfältet. Google Analytics: Webbanalysverktyg som inhämtar data om hur webbplatsen används.

Vi hanterar dina personuppgifter varsamt och du måste godkänna vår integritetspolicy innan vi samlar in personuppgifter, inklusive användandet av cookies.

Läs hela vår integritetspolicy här

Läs mer om Googles integritetspolicy och användarvillkor